טיפול בחרדות ללא תרופות

טיפול בחרדות ללא תרופותבתרבות של היום, אנשים נוטלים תרופות כמעט לכל מצב. התנהגות זו נפוצה במיוחד בקרב אנשים הסובלים מחרדה, שברוב המקרים אינה גורמת לתסמינים פיזיים המעודדים אנשים להתייעץ עם רופא, והדבר היחיד שרופא יכול לעשות הוא לרשום תרופות.

אך תרופות אינן נחשבות לקו הטיפול הטוב ביותר לחרדה, ואם לומדים כיצד להתגבר על החרדות, ניתן לרפא אותן ללא כל עזרה כימית.

ניתן לרפא חרדות ללא תרופות, אך תחילה יש להבין את האתגרים האישיים של חרדה, להבין את רמות השפעתה על הגוף והתודעה, ולמצוא טיפול אלטרנטיבי מותאם אישית.

ההבדל בין ניהול חרדות לבין ריפוי חרדות

קיים הבדל ניכר בין שתי השיטות. ניהול חרדה הוא נקיטה בפעולות למניעת השפעת החרדות, כגון מדיטציה, תרופות טבעיות או פשוט התמודדות. ריפוי חרדה מאפשר מניעה מוחלטת של השפעות הפרעות החרדה על הנפש והגוף. זוהי השיטה האמיתית להתגבר על חרדות.

טיפים להתגברות על חרדות ללא תרופות

השיטה הטובה ביותר להילחם בחרדה היא להתחייב לטיפול טבעי מקיף. התגברות על חרדה צריכה להפוך לאורח חיים, ולא למשהו שמנסים פעם אחת בתקווה שהחרדה תפחת. יחד עם זאת, קיימים צעדים בהם ניתן לנקוט המסייעים גם לניהול חרדה או להתגברות על חרדה, אותם ניתן לשלב באורח החיים, ללא התערבות רפואית, ולטווח הארוך למנוע כמעט כליל את השפעות החרדות.

טיפול התנהגותי קוגניטיבי ושיטות אחרות של טיפול בדיבור הן יעילות, ובמקביל להן ניתן להשתמש בטיפים הבאים המייצגים את השיטות להתגברות על חרדה ללא תרופות.

פעילות גופנית

לא ניתן להדגיש מספיק עובדה זו: קיים קשר ברור בין חרדה, ניהול חרדה, לבין פעילות גופנית. אנשים שאינם מקפידים על פעילות גופנית נוטים הרבה יותר לפתח הפרעות חרדה, ופעילות גופנית הוכחה ככלי רב ערך לניהול חרדה.

הפעילות משחררת נוירוטרנסמיטרים המשפיעים על רוממות מצב הרוח, הרגעת שרירים על מנת למנוע תסמיני חרדה, ומניעת שחרור הורמוני מתח שעלולים לגרום לחרדות.

פעילות גופנית היא שיטה בריאה וטבעית להילחם בחרדה. זהו צעד חובה כשמנסים להתגבר על חרדות, היות והטיפול בריא במאת האחוזים ומספק תוצאות אמיתיות. גם אם אדם הסובל מחרדות לא היה פעיל בעבר, מומלץ לו להתחיל לשם שיפור בריאותו הנפשית.

מגנזיום לטיפול בחרדות

מחקרים הראו שחלק מהאנשים נוטים יותר לחוות תסמיני חרדה אם אינם מקבלים מספיק תוספי תזונה. המחסור המשמעותי ביותר המפעיל תסמיני חרדות הוא מגנזיום, שהוא מינרל חשוב להפליא שחסר במרכיבי תזונה רבים, בשל האופן בו המזון מעובד.

אנשים שיש להם רמות נמוכות של מגנזיום, צפויים לחוות מחסור נמוך יותר כשהם חווים חרדה במשך פרק זמן ארוך, וכך הם חווים תסמינים ותחושות המובילים להגברת החרדות.

יש להתייעץ עם הרופא לגבי תוספי מגנזיום או סוגים אחרים של ויטמינים, כדי להבטיח את קבלת התזונה השלמה לה הגוף זקוק על מנת לתפקד.

תרגילי נשימות

תרגילי נשימות יעילים ביותר לאנשים הסובלים מחרדות, ובמיוחד לאנשים הסובלים מהתקפי חרדה הגורמים לתסמינים פיזיים שיוצרים יותר חרדה.

לכן כדי למנוע את הגברת החרדה, תרגילי נשימות מרגיעים את הגוף ומפחיתים את הסבירות להחמרת החרדות. קיימות עשרות טכניקות נשימה שונות, אך השיטה הפשוטה היא לנשום דרך האף לאט במשך חמש עד שש שניות, ולנשוף החוצה דרך הפה באיטיות למשך שבע שניות.

סוג זה של נשימות משיב לגוף את האיזון הנכון של פחמן דו חמצני, אשר שומר על תפקוד תקין של קצב הלב ומפחית את חומרת תסמיני החרדה.

שיטות אחרות להתמודדות עם חרדות

חלק מהאנשים מוצאים שתרגילי הרפיה כגון דמיון מודרך והרפיית שרירים מתקדמת מועילים להפחתת רמות החרדה.

אחרים מפחיתים את החרדות באמצעות פעילויות חברתיות או שימוש בתוספים צמחיים כגון קאווה ופסיפלורה, המסייעים לשליטה בחרדה. אך הדבר החשוב ביותר אותו יש להבין הוא כי מחויבות לשינוי החרדה הוא הצעד החשוב ביותר.

 

ראו גם:

ביבליותרפיה – זה כל הסיפור

טיפול פסיכולוגי לסובלים מלחץ וחרדה – לפתוח דף חדש בחיים עם קצת עזרה מקצועית

דילוג לתוכן