איך לבחור טיפול טבעי נכון בחרדות

איך לבחור טיפול טבעי נכון בחרדותיותר ויותר אנשים מחפשים טיפולים טבעיים להקלת תסמיני חרדה. נדודי שינה, התקפי פאניקה וחוסר יכולת חשיבה בהירה, מונעים מאנשים לחיות את חייהם כפי שהיו בעבר. חלק מתייעצים עם הרופאים על מנת לבקש טיפול רפואי, אך טיפולים טבעיים לחרדות הופכים להיות היום הבחירה המועדפת לרבים.

המכון הלאומי הבריטי למצוינות קלינית ממליץ היום לרופאים לא לרשום תרופות נוגדות חרדה ודיכאון כאפשרות הטיפול הראשונה, היות וסוגים אחרים של התערבות טיפולית, כגון ייעוץ, הוכיחו את יעילותם והשפעתם המהירה והבריאה יותר.

במה לטפל תחילה? האם המוח או הגוף גורמים לחרדה?

התשובה לשאלה זו מורכבת מעט. מחשבות מדאיגות עלולות לגרום לחרדה, והגוף עשוי לייצר כימיקלים שמעוררים תחושה דמוית רכבת הרים רגשית. מסיבה זו מומלץ לבחור טיפול שיסייע לשני המצבים.

תחילה יש להתייעץ עם הרופא, שכן חרדה עשויה להיגרם כתוצאה ממחלה. אך לאחר שהאבחון שולל בעיות פיזיות או מצבים רפואיים, יש לבחון אפשרויות שונות אחרות שיכולות להקל את החרדה ואף לטפל בגורם לה.

בדיקת היסודות הטבעיים המתאימים לטיפול בחרדות

כשמצבים רגשיים משתבשים, יש לבדוק את היסודות. האם הגוף מקבל את התזונה הדרושה לו לתפקוד תקין? האם רוב הזמן והאנרגיה מוקדשים לעבודה?

יש לבחון את התקפי הפאניקה ואת הצרכים האנושיים הבסיסיים על מנת להבין מה מפעיל את החרדות וכיצד לטפל בהן כדי להשיג רגיעה.

תזונה נכונה מזינה את תגובת ההרפיה

בטווח הקצר, ניתן להתמודד עם השפעות הסטרס והחרדות, אך בטווח הארוך, לחץ כרוני גורם להרס המערכת החיסונית, העיכול והשינה. הוא מונע מהגוף לייצר את הכימיקלים המועילים כגון אנדורפין וסרוטונין, החיוניים לחיים רגועים ובריאות פיזית.

מומלץ להתייעץ עם תזונאי קליני מוסמך ולפעול לפי ההנחיות הבסיסיות:

האם החרדות מובילות לתסיסה רגשית ואז לתשישות?

מומלץ להקפיד על לוחות זמנים קבועים לארוחות. יש להתחיל את היום עם ארוחת בוקר עשירה בחלבון, כדי שניתן יהיה לתפקד לאורך היום.

יש להימנע מפחמימות רבות כגון עוגיות, עוגות, פסטה ותפוחי אדמה, על מנת לשמור על רמות סוכר תקינות ולשלוט על יציבות רמות האנרגיה.

להימנע מקפה לתקופה מסוימת – הוא מגרה את התפקוד המוחי והגופני ומוסיף על העומס עימו מתמודד הגוף.

לאכול דגים שומניים לעתים קרובות ככל הניתן – הם משפרים את התפקוד המוחי.

לשתות לפחות ליטר מים ביום – מים מגבירים את הלחות בגוף, מונעים התייבשות ותשישות, ומרגיעים את הנפש.

השלמת התזונה עם תוספי תזונה, ויטמינים ומינרלים, ושמני דגים – מגנזיום וויטמינים מקבוצת B תומכים ביציבות הרגשית בעיתות חרדה.

טיפים לבחירת התרופות הטבעיות הנכונות

גם טיפולים טבעיים עלולים לגרום לתופעות לוואי או להיות אפילו מסוכנים, אם משתמשים בהם באופן שגוי ובמינונים שאינם מומלצים. לכן חשוב להבין כיצד לבחור את הטיפול הטבעי הנכון לחרדות.

בחירת פסיכולוג מתאים

יש לדעת כיצד לבחור את המטפל הנכון. מחקרים מראים שטיפול פסיכולוגי העוסק ללא הרף בעבר, אינו מספק פתרונות לעתיד, ואצל חלק מהמטופלים, החרדות מחמירות בשיטת טיפול זו. יש לבחור מטפל שהגישה שלו היא חתירה לפתרונות.

אם המטופל חושד שהחרדות שלו נובעות מטראומה שהתרחשה בעבר, יש לבחור פסיכולוג שיודע כיצד לטפל באמצעות שיטת דיסוציאציה ויזואלית חזותית.

התייעצות עם הרוקח בנטילת תרופות נוגדות דיכאון

צמחי מרפא הם חומרים חזקים ויש לוודא שלא יגרמו לתופעות לוואי שליליות עם התרופות הנוכחיות. מומלץ לקחת טיפול מיוחד עם סנט ג'ונס הידוע ביכולות ההרגעה שלו ושיפור השינה. מומלץ להשתמש גם בוולריאן ופסיפלורה, היעילים למקרים מתונים של חרדות.

ייעוץ נטורופתי או הומיאופתי – מומלץ לבחור את איש המקצוע המוסמך המיומן בהכנת החומרים הטבעיים הנכונים המתאימים למצב הנפשי הייחודי ולסוג הגוף.

המפתח לטיפול טבעי נכון בחרדה הוא להשקיט מחשבות מדאיגות ולמנוע רמות גבוהות של סוכר בדם, היות והם מייצרים בגוף כימיקלים שמגבירים את תחושות החרדה.

אולי יעניין אותך גם:

ביבליותרפיה – זה כל הסיפור

טיפול התנהגותי קוגניטיבי בחרדות: לשלוט בחרדות בלי תרופות ועם תמיכה מקצועית

דילוג לתוכן